Wydatki na marketing internetowy
Pamiętaj, że utrzymanie dotychczasowego klienta jest tańsze od pozyskania nowego. Ile zatem warto wydawać, aby pozyskać nowego klienta? Ile wydawać na marketing? Odpowiedź na te pytania nie będzie prosta, ponieważ wszystko zależy od profilu Twojej firmy.
Marketing internetowy to wszystkie działania z wykorzystaniem Internetu, które mają na celu pozyskanie klienta. Jeśli chcesz rozwijać swoją działalność i powiększyć swoją bazę klientów, to musisz liczyć się z kosztem przynajmniej 5% z zysków. Nie dam Ci jednak gwarancji, że te 5% wystarczy. Niektórzy twierdzą, że w przypadku małych firm powinno to być 7-8%.
Wydatki na marketing internetowy charakterystyczne dla branży:
Przemysł: 1%
Sprzedaż: 4-10%
Banki: 2-5%
Firmy usługowe: 1-4%
Farmaceuci: 20%
Rozpoczynając działalność, lub wprowadzając nowy produkt na rynek warto wydać nawet 50% zysków netto. Może ktoś powie, że nie i będzie miał trochę racji. Jest takie powiedzenie że 50% wydatków na reklamę to pieniądze wyrzucone w błoto. No tak, ale druga połowa to ta która przynosi zyski i dlatego warto wydawać na marketing internetowy. Ile wydasz pieniędzy na reklamę to zależy od Ciebie. Z biegiem lat sam będziesz wiedział ile warto i czy warto.
Jak zoptymalizować koszty reklamy?
Reklama jest dźwignią handlu i z tym twierdzeniem nie warto dyskutować, to stara prawda i w pełni się z nią zgadzam. Można raczej zoptymalizować koszty reklamy. Jeśli dopiero rozpoczynasz swój biznes, a nie masz pieniędzy na reklamę swojej firmy w sieci Internet to możesz:
1. Utworzyć wizytówkę Google
Wizytówka Google to taka prosta strona internetowa. Jeśli zależy Ci tylko na podstawowych informacjach o firmie to zacznij od tej prostej formy, usługa ta jest darmowa.
2. Założyć fanpage na Facebooku
Reklamuj firmę na Facebooku, tam najszybciej dotrzesz z ofertą do potencjalnych klientów. Możesz utworzyć grupę tematycznie związaną z profilem działalności.
3. Prowadzić firmowego bloga
Kto, jak kto, ale ty na pewno możesz pisać o swojej dziedzinie. Przykładowo, jeśli ktoś produkuje meble, jest stolarzem i zna się na swoim fachu, to może przynajmniej raz w tygodniu lub miesiącu napisać artykuł-poradnik na temat renowacji mebli lub wykonania czegoś samodzielnie. Gdy ktoś prowadzi sklep internetowy, może pisać o swoich produktach. Jak prowadzić firmowego bloga będzie kurs.