Czytelność i optymalizacja kodu
Twoja strona internetowa dla robota indeksującego treści powinna być zoptymalizowana, to znaczy powinna zawierać jak najmniej kodu HTML, CSS itp.
Dla robota ważne są treści, linki, atrybuty alt, title oraz nagłówki. Wszystkie pozostałe elementy formatowania strony są pomijane, a czym więcej tych elementów tym czas analizy strony jest dłuższy, co wpływa niekorzystnie dla pozycjonowania strony.
Musimy jednak pamiętać, że strona w pierwszej kolejności jest stworzona dla klientów, czytelników, a potem dla robotów. Zachowajmy umiar w kodzie strony, ale też starajmy się tworzyć jej teść zgodnie z zasadami tworzenia dokumentów, czyli nagłówki, akapity – ale bez wcięcia akapitowego.
Pisanie wszystkiego w jednym ciągu, bez akapitów jest błędem ponieważ użytkownik zrezygnuje z czytania po paru zdaniach.
Warto umieszczać grafikę pamiętając o podpisaniu w atrybucie title oraz alt – gdyby załączony obraz nie został wyświetlony.
Pamiętajmy też o dostosowaniu strony dla osób słabowidzących. Stosujmy przyciski pozwalające na powiększanie tekstu na stronie. Ten dodatek również poprawi jakość naszej strony a tym samym jej wynik w wyszukiwarkach.
Znajomość technik SEO zwiększy Twoją szansę na uzyskanie dobrego wyniku, ale pamiętaj, że każdy chciałby być na pierwszej stronie. Jeśli włożysz w to dużo wysiłku efekt może być zaskakujący.