Przejdź do treści
Przygotowanie materiałów na firmową stronę internetową
Treść kursu

Formaty plików grafiki

Na stronie internetowej umieszcza się grafikę w formacie JPEG oraz PNG

JPEG – format ten jest najczęściej stosowany do zdjęć, ponieważ zapewnia on dobrą jakość przy stosunkowo niskim rozmiarze pliku. Stosowanie plików w tym formacie nie obciąża ładowania całej strony, o ile nie są za duże. Dlatego zaleca się zmniejszenie rozmiaru plików graficznych przed umieszczeniem ich na stronie internetowej.

PNG – format ten służy do zapisywania grafiki wysokiej jakości. Jest najodpowiedniejszy do zapisywania plików z elementami przezroczystymi. Jeśli chcemy mieć przezroczyste tło, to ten format będzie odpowiedni. Jednak nie powinniśmy przesadzać z ilością takiej grafiki na stronie, gdyż może ona obniżyć szybkość ładowania strony.

Jaki format kiedy?

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym będą głównie w formacie JPEG, plik będzie zapisany jako .jpg lub .jpeg.

JPEG jest najczęściej używanym formatem dla zdjęć. Jednak nie jest najlepszy dla zdjęć z ostrymi krawędziami, ponieważ zapis w tym formacie może powodować niewielkie rozmycie. Jest tak głównie dlatego, że JPEG jest metodą kompresji stratnej dla fotografii cyfrowej.

Oznacza to, że podczas zapisywania obrazu w formacie JPEG występuje niewielka utrata jakości z powodu kompresji. W związku z tym JPEG nie jest najlepszym formatem w przypadku, gdy konieczne jest dokonywanie licznych edycji i ponowne zapisywanie obrazu.

Miniaturkę produktu warto wstawić bez tła, czyli w PNG, lub na białym tle w JPEG, by produkt był wyeksponowany na stronie. Pozostałe zdjęcia produktu mogą być bez przezroczystości.